تاثیر ماری جوانا بر مغز و سیستم عصبی موقتی است یا همیشگی؟

مصرف ماری جوانا در بین جوانان و حتی نوجوانان افزایش چشمگیری داشته است. به طوری که این ماده بیشترین نرخ مصرف پس از سیگار را دارد. از همین روی توجه متخصصان مغز و اعصاب و متخصصان ترک اعتیاد را جلب کرده است.

در ادامه قصد داریم دید واضح و روشنی درباره مصرف این ماده اعتیادآور و تاثیر آن بر مغز و سیستم عصبی به شما بدهیم. ساختار شیمایی و محتویات شیمیایی این روان گردان را بررسی کنیم و در انتها به تاثیرات مخرب ماری جوانا بر مغز و سیستم عصبی فرد می‌پردازیم.

ماری جوانا چیست؟

ماری جوانا با نام‌های مستعار وید، علف و گل شناخته می‌شود. ماری جوانا ترکیبی سبز طوسی است که از خشک کردن برگ‌های گیاه شاهدانه به دست می‌آید. این ماده منحصرا مصرف مخدری ندارد بلکه در پزشکی، ساخت بخارساز و ترکیب کلوچه‌ها و آبنبات‌ها کاربرد دارد.

پس برگ گیاه ماری جوانا به خودی خود روان گردان نیست. در بخش برگ و شکوفه ماری جوانا رزین تولید می‌شود. این رزین حاوی THC و ۵۰۰ ترکیب دیگر است. نحوه تاثیر ماری جوانا بر مغز ارتباط بسیاری با ساختار و ترکیبات آن دارد.

تاثیر ماری‌جوآنا بر مغز چگونه است؟

ماری جوانا حاوی THC است. ساختار شیمیایی این ماده شبیه به یکی از انتقال دهنده‌های عصبی در مغز است. تاثیر ماری جوانا بر مغز و سیستم عصبی به طور مستقیم نیست. این ماده ابتدا توسط دستگاه تنفسی به شش‌ها می‌رسد. از طریق گردش خون وارد کل بدن و مغز می‌شود. سپس THC به دلیل شباهت با یکی از انتقال دهنده‌های عصبی مغز (anandamide) جایگزین آن می‌شود.

THC به گیرنده‌های مولکولی که cannabinoid نام دارند، متصل می‌شود. حال می‌تواند عملکرد مغز را تغییر دهد. ماری جوانا اکنون تسلط کامل روی بخش لذت، تفکر، تمرکز، حافظه، هماهنگی و درک از زمان و مکان دارد.

اثرات ماری جوانا بر مغز

تاثیر ماری جوانا بر مغز و سیستم عصبی هم کوتاه مدت و هم بلند مدت است. اثرات کوتاه مدت بعد از نیم ساعت تا یک ساعت پس از مصرف نمایان می‌شوند.

اثرات کوتاه مدت ماری جوانا یا گل بر مغز:

  • حس آرامش و سرخوشی عمیق
  • خنده و هیجان ناگهانی و تکانشی
  • خستگی
  • سردرگمی
  • ضعف در به خاطرآوردن مسائل
  • بدبینی یا پارانوییا
  • اضطراب خفیف و ترس
  • عدم تشخیص درست فاصله
  • حالت تهوع
  • افزایش ضربان قلب
  • معاشرت بیشتر
  • افزایش اشتها
  • خشکی دهان
  • خونی شدن چشم‌ها
  • کندی حرکات
  • اختلال در خواب

اثرات بلند مدت ماری جوانا:

  • افزایش احتمال ابتلا به بیماری اسکیزوفرنی
  • ریسک ابتلا به اختلالات اساسی افسردگی و اضطراب
  • افزایش ریسک سکته قلبی و فشار خون
  • ناپایداری و عدم ثبات در شخصیت
  • کاهش انگیزه در زندگی و کار
  • پرخاشگری و انفعال
  • از دست دادن بخش‌هایی از حافظه
  • اعتیاد به مصرف مداوم ماری جوانا
  • تمایل به مصرف مواد مخدر قوی تر

تاثیر ماری جوانا بر مغز و سیستم عصبی ؛ سلول‌های مغزی

آیا ماری جوانا سلول‌های مغزی را از بین می‌برد؟ نظر متخصصان مغز و اعصاب در این باره متفاوت است و گفته‌های ضد و نقیضی در این باره وجود دارد. به طور کلی گفته می‌شود ماری جوانا مثل تروما یا استرس باعث از بین بردن نورون‌ها نمی‌شود. با این وجود محققان در مورد تاثیرات طولانی و مخرب THC بر سلول‌های مغزی اتفاق نظر دارند.

تاثیر ماری جوانا بر حجم مغز

کاهش حجم مغز با مصرف ماری جوانا سوءتفاهمی بیش نیست. جالب است بدانید که افرادی که از ابتدا سراغ مصرف ماری جوانا می‌روند بخش‌هایی از مغزشان کوچک‌تر است. کوچک بودن این قسمت‌های مغز وابسته به استرس، تغذیه و فاکتورهای دیگر است.

در صورت استفاده طولانی مدت و زیاد، عوارض ماری جوانا بر مغز جبران‌ناپذیر است. کوچک شدن بخش‌هایی از مغز به نام آمیگدالا و هیپوکامپوس از جمله این عوارض است. کاهش حجم ۱۲ درصدی در آمیگدالا و کاهش ۷ درصدی در هیپوکامپوس رخ می‌دهد. این تاثیر ماری جوانا بر مغز و سیستم عصبی بسیار قابل توجه است.

ترک مصرف ماری جوانا یا گل

ترک ماری جوانا و از بین بردن وابستگی به گل در وهله اول به اراده و تمایل شخص برای ترک همیشگی بستگی دارد. آسیب‌هایی که ماری جوانا به سلامت شخص وارد کرده، انگیزه‌ای قوی برای مراقبت بیشتر شخص از خودش است. یک سیستم حمایتی درست، جمع سالم، روان‌درمانی و جلسات ترک، مراجعه مرتب به متخصص ترک اعتیاد همه و همه آماده حمایت از شما هستند.

لازم است بدانید حتی اگر بهترین دکتر مغز و اعصاب هم در اختیار فرد باشد، تا زمانی که خود شخص نخواهد کاری از پزشک و دارو برنمی‌آید. البته صحبت با متخصصان مغز و اعصاب در این باره و آگاهی از آسیب‌هایی که شخص به خود وارد کرده ممکن است باعث شود فرد کمی به خودش بیاید.

اگر خارج شدن از خانه به هر دلیلی برایتان دشوار است می‌توانید با دکتر آنلاین مغز و اعصاب ما در ارتباط باشید. راهنمایی لازم و آنچه که باید بدانید در اختیارتان قرار می‌گیرد، اما تصیمیم بر ترک یا ادامه مصرف با شماست.

سوالات متدوال تاثیر ماری جوانا یا گل بر مغز

چرا ماری جوانا توهم آور است؟

ماری جوانا با داشتن ساختاری مشابه یکی از انتقال دهنده‌های عصبی مغز جایگزین آن می‌شود. سپس باعث تغییر در عملکرد مغز می‌شود.

آیا مصرف ماری جوانا اعتیادآور است؟

ماری جوانا مانند هر ماده روان گردان دیگری اعتیادآور است. مصرف این ماده به دلیل سرخوشی و هیجانی که دارد باعث وابستگی شخص می‌شود.

کسی که گل مصرف می‌کند چه علائمی دارد؟

حس سرخوشی، خنده‌های ناگهانی، بدبینی، افزایش ضربان قلب و سردرگمی از علائم آن است.

کلام آخر

باب شدن مصرف ماری جوانا بین جوانان امروزی و در مهمانی‌ها غیرقابل انکار است. مصرف تفریحی و در نهایت اعتیاد به این مخدر روان گردان متخصصان و سازمان‌ها را بر آن داشته که به آگاه کردن قشر جوان و والدین آنها بپردازند. تاثیر ماری جوانا بر مغز و سیستم عصبی نیاز به توجه ویژه دارد.

ماری جوانا عوارض کوتاه مدت و بلند مدت بسیار زیادی دارد. اگرچه تاثیر ماری جوانا بر حافظه بر همگان روشن است اما تخریب سلول‌های مغز بر اثر مصرف ماری جوانا اشتباهی بیش نیست. اشاره کردیم که این مخدر باعث نابودی سلول نمی‌شود بلکه بدتر، سلول‌ها را در اختیار خود قرار می‌دهد. بدین ترتیب در وهله اول مغز شخص و از طریق آن کل بدن را تحت فرمان خود قرار می‌دهد.

انواع مختلف مواد مخدر می‌توانند اثرات متفاوتی بر روی عملکرد سیستم عصبی داشته باشند، در مقاله ای دیگر از تاثیر مواد مخدر بر مغز و سیستم عصبی صحبت کردیم، برای اطلاعات بیشتر در این باره آن را مطالعه کنید.

۳.۸/۵ (۲۳ نظر)

منبع
nidathefreedomcenternbcnews

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
553 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بهنام
بهنام
1 ماه قبل

سلام به همه عزیزان بنده از ۱۴ سالگی به مصرف هم زمان الکل و ماری رو آوردم. الان ۳۵ سالمه ومیشه گفت ۲۱ سال هر روز خدا از صبح تا شب مصرف کردم وحال با افزایش پیامدهای مصرف چند وقتی هست که با خودم تو جنگم البته نه از لحاظ مالی بلکه تمام ذهن وجسم و روحم رو تحت کنترل گرفته وبا اینکه از لحاظ درآمد واقتصاد مشکلی ندارم اما از هیچ چیز لذتی نمی برم و افکار منفی واسترس غیر قابل توجیهی دارم تو تمام زندگیم به مشکل بر خوردم وخودم رو ناتوان میبینم واز زندگی بیزارشدم ۱ سالی هست که با مراجعه به پزشک متخصص روان تنی متوجه شدم که به بیماری عضو بیقرار و آسیب پذیر مبتلا شدم که در مواقع عصبی شدن کنترل پا چپم رو از دست میدم وام شروع به ویبره ضربه زدن بی اختیار می کنه و الاوه بر این به بیماری دو قطبی واسکیزوفرنی مبتلا شدم که الان تحت درمان با قرص و تراپی هستم ، از تمام شما عزیزان میخوام که مصرف را قطع کرده وبه پزشک مراجعه کنید بچه ها حسی رو تجربه میکنم که نمی تونم توصیفش کنم لذت آنی اصلا ارزش یک عمر پشیمونی رو نداره

حسین
حسین
1 ماه قبل

آقا سلام به همگی توروخدا یکی کمکم کنه حدود یک‌ماه و خورده ای شده که اخرین مصرف گل رو داشتم اولش خیلی داغون بودم یکی دوبار رفتم زیر سرم یکی میگه استرس شدید داری یکی میگه مریزی مغزی داری یکی میگه داری تلقین میکنی ولی میدونم اثره گله هنوزم که هنوزه مغزم درگیرشه مغزم درد میکنه قلبم تیر‌میکشه هی یکی‌تو مغزم داره باهام حرف میزنه انرژی منفی بهم‌میده توروخدا بهم کمک کنید آیا این اثرات حذف میشن از مغزم یا نه ؟ چند نفر گفتن بعد ۶ ماه اوکی میشی کامل برمیگردی به حالت قبل مصرفت درسته ؟

مهدی
مهدی
پاسخ به  حسین
1 ماه قبل

بهش فکر نکن
با ترک هیچ اتفاقی نمی افته فقط دوستات رو ترک کن….
بچسب به زندگیت

حسین
حسین
پاسخ به  مهدی
1 ماه قبل

داداش همه این رفیقایی که باهاشونم اکثرا استفاده ندارن استفاده ام‌کنن من خودم قیدشونو میزنم سالمن فقط اینکه حالم خوب میشه ؟

محسن
محسن
1 ماه قبل

سلام من ۱۵سال گل میکشم روزی ۶گرم عوارضش الان رو شده اضطراب استرس ترس شدید داره که بی خایه میشی کبدم داغون شده چربی بالا مغز روانی،،،نکشید تورو خدا اولش خوبه لذت بخشه اما بجایی میرسی که تمام سیستم بدن و میریزه بهم،۳۸سالمه تجربه خودم و گفتم گل نکشید حتی تفریحی منم اوایل تفریحی میزدم بعد شد هروزی دیگه کنار گذاشتنش سخت میشه

صادق
صادق
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید من برای بار اول گل کشیدم حدودن تا ۱۳ روز چت بودم بعد شدتش خیلی پایین تر آمد الان من کنار کسی که میشه بشینم چت میشم یا حتی ماری جوانان بوه ش به سرم بخوره بدون کشیدن اول دماغم به خارش میوفته بعد چند دقیقه چت میشم لطفاً راهنمایی کنید

حسن
حسن
1 ماه قبل

کس شعر نگین تفننی نداریم بزارین کنار یک سال با عوارض گل بجنگید تا بیماریتون خوب بشه

خالو
خالو
1 ماه قبل

درود عزیزان
بنده سابقه ی مصرف روزی ده پیپر هم داشتم…
چیزیمم نشده فقط مغزمو از دست دادم.

الان مدتیه که وقتی میرم سفر استفاده میکنم.بعد سفر ترک میشه تا سفر بعدی
الان نگی این هر روز میره سفر و میزنه نه عزیز از این خبرا نیست…
با احتساب ۹ درصد مالیات و ارزش افزوده سالی دوبار اگه بشه یه سفر خوب رفت که نمیشه…
بگذریم.

کلا خواستم بگم اگه میتونی با اراده باشی مث من ازش استفاده کن و مغزتو با ترک نگ!
چون ذهن یه خاصیت گایشی داره که تا بفهمه محدودیت براش ایجاد کردی قشنگ نابودت میکنه که بری سراغش…

کوروش
کوروش
1 ماه قبل

درود
من از ۱۴سالگیم میکشم الان ۲۰سالمه همیشه نمی‌کشم و مصرفم ماهی ۳ بار الی۵ بار هست وقتی توی چتی هستم تصمیم های خوبی میگیرم ولی وقتی یه هفته می‌زارم کنار یا بیشتر شخصیتم فراموش میکنم سرکارم اشتباه میکنم و اصن هیچی رو حس نمیکنم ورزش هم هر روز میکنم بعضی روزا قبل باشگا میشکم و تمرین میکنم لطفا یکی راهنماییم کنه با کسی نمیتونم راجبش حرف بزنم سر در گمم

صادق
صادق
پاسخ به  کوروش
1 ماه قبل

سلام داداش خوبی، میتونی از مشاور ترک اعتیاد کمک بگیری ، البته یه راه دیگه هم هست که از نظر من بهتره ، از گروه های NA کمک بگیر چون اونا هم یه روزی درد تو رو داشتن ، تجربه اینه

بهار
بهار
1 ماه قبل

تو رو خدا منو راهنمایی کنید پسر ۲۳ ساله ام مصرف میکنه باهاش صحبت کردم میگه هر از گاهی استفاده میکنم حاضر نیست پیش مشاور بریم کمکم کنید باید چیکار کنم

حشمت
حشمت
پاسخ به  بهار
1 ماه قبل

بذار حالشو کنه بچه

Marya
Marya
1 ماه قبل

دوستان اگه مضراتش زیاده ی چیزی دیگه پیشنهاد بدین من تا حالا حتی ی نخ سیگارم نکشیدم چون از همه چیز خیلی میترسم فک میکنم هر چیزی ک وارد بدنم بشه خیلی خیلی ضرر داره حتی وقتی نامزد از این چیزا مصرف میکنه از اونم میترسم همش فک میکنم شاید تو حال خودش نباشه عو منو بکشه ولی میگه اینطوری نیست فلان خلاصه ک همش ازم درخاست میکنه یکم باهاش پایه باشم ی چیزی پیشنهاد بدین ک مضر نباشه

Amir
Amir
پاسخ به  Marya
1 ماه قبل

سلام میگم…
اول که دنبال چیزی که مثلا ضرر نداره نگرد بدبخت میشی اگه کشیدی الانم دیگه انجامش نده اگه اعتیاد پیدا کردی بهش برو انجمن NA بانوان آگاهت میکنن

Marya
Marya
پاسخ به  Amir
1 ماه قبل

نه بابا نکشیدم هر کار کردم نتونستم ترسیدم نامزدمم دیگه بهم اصرار نمیکنه حتی خودشم دیگه نمیبینم بکشه

کنجکاو
کنجکاو
پاسخ به  Marya
1 ماه قبل

از مغزت بیار بیرون و مصرف نکن ولی اگه خواستی بکشی حتما یکی مراقبت باشه …ممکنه حالت خیلی بد بشه …کسی که مصرف نکرده و تجربه داره کنارت باشه که نمیری ی وقت

Marya
Marya
1 ماه قبل

سلام من ۲۳ سالمه نامزدم خیلی بهم اصرار میکنه میگه ی بار بکش طوری نمیشه ولی من میترسم بنظرتون برا بار اول ممکن هست اتفاقی برام بیوفته
و اینکه من مشکل کلیه هم دارم همش درد عضلانی میاد سراغم این قد شدید ک فشارم همش میره رو ۲۰ استرس این موضوع رو هم دارم مشکلی پیش نمیاد برا این بیماریم؟لطفا راهنماییم کنید

امید
امید
پاسخ به  Marya
1 ماه قبل

به نظرم اصلا نکش حتی اگه حالتو بد نکنه میتونه حس و حالی بهت بده که خوشت بیاد و بعد درگیرش میشی و ممکنه افکار و زندگیتو بهم بزنه. کلا نکشی بهتره چون این امکانو داره که افکر منفیتو قوی تره کنه و حالت خراب بشه

علی
علی
پاسخ به  Marya
1 ماه قبل

سلام چون مشکل فشار داری نباید بکشی. اگه مشکل فشار درمان بشه میتونی اگه بکشی وقتی مشکل فشار داری احتمالا فشارت بالا۲۰بره خیلی خطرناک

محمد
محمد
پاسخ به  Marya
1 ماه قبل

خودتو بدبخت نکن فردا همین کسی که میگه بکش همه جا جار میزنه معتادی درگیریت می‌کنه بدبختت میکنه

آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط محمد
Marya
Marya
پاسخ به  محمد
1 ماه قبل

ممنون از همگی ک راهنماییم کردین
ولی من ب این نتیجه رسیدم ک حتی اگه بخامم نمیتونم هیچ چیزی رو تست کنم چون نسبت ب این چیزا استرس خیلی بالایی دارم

Erfan
Erfan
پاسخ به  Marya
1 ماه قبل

الان اتفاقا بهترین سن برای مصرف ماریجوانا رو داری
برعکس چیزایی که خیلیا فکر میکنن ماریجوانا در کنار مضراتی که داره ممکنه فوایدی هم داشته باشه که یکی از اون ها اینه که زندگیت رو از یکنواختی درمیاره
اگه دفعه اولت هم هست که میخوای بزنی ممکنه یکم فازش برات سنگین باشه که اونم اگه نامزدت همراهت باشه صد در صد کمکت میکنه که فاز خوبی رو تجربه کنی

شاهین
شاهین
2 ماه قبل

آیا با کشیدن گل حجم سر کوچک میشود؟؟؟
بعد از ترک گل آن حجم برمیگردد

شاهین
شاهین
2 ماه قبل

آیا با کشیدن گل حجم سر کم می‌شود ؟؟؟
با ترک آن برمیگردد حجم اولیه؟

سید جواد
سید جواد
2 ماه قبل

سلام دوستان عزیز لطفا عرایض بنده را مطالعه بفرمایید تا شما را آگاه بنمایم،
مصرف ماریجوانا یا همان گل یا حشیش، باعث تورم رگ های مغز میشه چون انتقال خون به سرعت در مغز انجام میشه و شما باید مواد غذایی بیشتری مصرف کنید و زندگی این مدلی در عرض ۶ ماه رگ های مغز شما را ۲ برابر گشاد میکنه که در حالت عادی دیگه سرعت انتقال خون اونقدر نیست و باعث سر درد میشه و بی حالی و خستگی مفرد، دقیقا مثل جورابی که باهاش خیلی راه رفتی و گشاد شده و توی پات شل شده،
عمرا اگر بدانید چه کونی از کسی که به اون روز می افتد پاره میشه چون واقعا آنقدر غرق در لذت میشی که به پارگی کونت فکر نمیکنی،
ولی خوشبختانه چند تا قرص وجود داره اما فقط در صورت ترک کردن اینا جواب میده
قرص جینکو بیلوبا برای بهبود عملکرد سرعت انتقال خون در رگ های مغز استفاده میشه،

aRen
aRen
2 ماه قبل

سلام وقت بخیر،
دوستان لطفا بنده رو یه راهنمایی بکنید خواهشا اوضاع خوبی ندارم، من حدود ۱۰ ۱۲سال پیش خلاف زیاد میکردم از جمله ترامادول و گل و حشیش بیشتر ترامادول الان بعد ۱۲سال زد به سرم تو ۲روز ۱پیپر گل کشیدم الان ۷روز میگذره ولی حواسم سر جاش نیست انگار هنوز تحت تاثیرشم گنگ و گیجم و اصلا تمرکز ندارم هیچ کاری نمیتونم بکنم الان هم تو وضعیت اسباب کشی هستم و مثل سگ پشیمونم انگار همش خوابم یکی لطفا کمک کنه یه راهی دارویی چیزی بخورم فقط به حالت عادیم برگردم دوستانه گفتم زندگیمو بهم ریخته این ۱هفته این هم ایمیلمه لطفا هرکی بلده کمک کنه ثواب میکنه:
Arenamiri2023@gmail.com

حامد
حامد
پاسخ به  aRen
2 ماه قبل

منم مثل شمام ی حالت گیجی که انگار تو‌ خوابم
مشکل تکلم پیدا کردم، تمرکز ندارم و انگار علم و مهارت هامو یادم رفته و هر روز علامت هام داره بیشتر میشه
واقعا از لحاظ روان بهم ریختم

حسین
حسین
پاسخ به  aRen
1 ماه قبل

سلام لطف کنید شمارتون بزارین منم اختلال مثل شما به هم زدم

امیر حسین
امیر حسین
2 ماه قبل

مغز مثل کامپیوتره که با گل داری بهش ویروس وارد میکنی اگه ویروسی بشی تو نمیتونی تصمیم بگیری که باید بزاریش کنار یا نه ولی وقتی که غریزت که ترسه باعث میشه بفهمی که داری چی کار میکنی با رشدت و آیندت فرق بین بد خوبو تشخیص نمیدی
گوشه گیری فکر آدم کشی حساسیت به حرف مردم بی ارزشی اونوقت وقتی ۱ ماه نکشی میفهمی که تو چه مردابی افتاده بودی تا ۱ تا دو سال عواض رفت برگشت داره تنها راهش اینه زود بزاری کنار و یک شغلی که سر گرمت میکنه رو انتخاب کنی تا خوب بشی اگه خوب شدی امر به معروف نهی از منکر یادت نره

امیر
امیر
2 ماه قبل

سلام اولین بار کسی گل بکشه چه اتفاقی براش می افته حالش بعد میشه اولین بارش باشه

دیار
دیار
پاسخ به  امیر
1 ماه قبل

خیلی خوش میشی جوری که انگار تو بهشتی این حرف تجربس

حامد
حامد
2 ماه قبل

من نزدیک یک سال گل مصرف میکردم و الان دو ماهه کنار گذاشتم و اصلا مصرف نداشتم ولی عوارض روانیش حس میکنم روز به روز بیشتر میشه
حافظم رو کامل از دست دادم ترس شدید از همه دارم و تکلمم به مشکل خورده و همش نوشخوار فکری دارم و به چیزای بی اهمیت فکر میکنم
اضطراب شدیدی دارم و خیلی اذیتم.
کسی هست این تجربه هارو داشته باشه و کی تموم میشه این نشانه ها ؟

امیر حسین
امیر حسین
پاسخ به  حامد
2 ماه قبل

من خودم مصرف میکردم اما خوبه که از درومدی فهمیدی درد از چیه من ۶ ما مصرف کردم ۲ سال طول کشید خوب بشم و تو این ۲ سال هی افکارم برمیگرده هی خوب میشم افسردگی بعد خوب میشم بهترین کار اینه که نماز بخونی و تو زیارت گاه ها با حفظ حرمت های مکان حضور پیدا کنی

مریم
مریم
پاسخ به  حامد
2 ماه قبل

ما زندگی عادیمون اینه

نسرین
نسرین
پاسخ به  مریم
1 ماه قبل

مراقب خودت باش ..اگر وجودتون براتون ارزشمنده خواهش میکنم بزارید کنار مصرف ماری و گل را ..حیفه حیف

محمد
محمد
پاسخ به  حامد
2 ماه قبل

دادا من دو سه بار قفل شدم بعدش سه سال بیمار مثل تو بودم اما تو سال آخری رفتم آزمایش دادم دیدم کبدم و خونم چربه افتادم تو حل کردن چربی خون چربی خونم برطرف شد اضطرابم بهتر شد و حالا اگه میخای خوب بشی فقط فقط پیاده روی پیاده روی کن و نشین برو تو دل طبیعت راه برو اگه تونستی بیرون تو خیابونا راه برو بعد شیش ماه راه رفتن مدوام خوب میشی

حسین
حسین
پاسخ به  حامد
1 ماه قبل

اره داداش عادیه منم دقیقا مثل توام یک ماهه گذشته از اخرین مصرفم ، این تلقینه همش حالت خوبه بابا مشتی به خودت بگو خوبی و اینا ورزش کن نماز بخون چیزای مقوی بخور منم مثل خودتم باید صبر کنی تموم این دردا تموم میشن بعد ۶ ماه کامل از مغزت پاک میشه ضربان قلبم داری درسته ؟
صبر ، درد ها تموم میشن . امیدوار باش فقط همین ، مارم دعا کن

MOHAMMAD
MOHAMMAD
2 ماه قبل

منم یه ۴ ماه پشت هم میکشیدم تا اینکه خسته شده بودم نمیدونستم کاری بکنم .بعد اینکه مصرف میکردم فکرایی به سرم میخورد کع واقعا منو درگیر خودش میکرد. کسیو نداشتم که راه نماییم کنه بخاطر همین وقتی از سرکار مییومدم میرفتم باشگاه خودمو سرگرم خودم میکردم
الانم ۲ ماهه نمیکشم .یه چیزی هم بگم که
گل تاثیر تو دیدفکری آدم میزاره مثل اینکه، بهترین رفیقتو دشمنت میکنه خلاصه که اونایی که میشکن هدف تفریهی بعدش داشته باشن مثل بدن سازی که باعث میشه یکمم به فکر خودتون و بدنتون باشین❤

سیما
سیما
2 ماه قبل

سلام خسته نباشید من پسرم گل وماری جوانا مصرف می‌کند ۱۰روزدیگر اعزام میشه به سربازی خیلی اذیت میکنه دلم خوشه اونجا میتونه ترک کنه

امیر
امیر
پاسخ به  سیما
2 ماه قبل

اونجا بیشتر از بیرون گیر میاد بسته به خودش داره

بهاره
بهاره
پاسخ به  سیما
2 ماه قبل

دقیقا پسر منم
تو رو خدا کسانی که میتونن راهنمایی کنند پسرم چطور قانع کنم بزاره کنار ۲۳ سالشه

عشف
عشف
پاسخ به  بهاره
1 ماه قبل

زنگ بزن کمپ اجباری بیاد ببرتا یکسال بذار بمونه دل سوزی هم نکن

حنانه
حنانه
2 ماه قبل

من همش۱۹سالمه اصلا اوضاع خوبی ندارم از زندگی هیچی متوجه نمیشم

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  حنانه
2 ماه قبل

چرا
مگه چی شده ؟
اگه ماریجونا مصرف داری قطع کن خوب نیست
واقعا بیماری‌های افسردگی بدی میاره حتی ادم به خودکشی هم فکر میکنه حتی اگه جرعتش نداشته باشه

حنانه
حنانه
2 ماه قبل

جرعت نمیکنم ب خوانوادم چیزی بگم بخدا همش احساس میکنم همه اینا خوابه رو هوا دارم زندگی میکنم

محمد
محمد
پاسخ به  حنانه
2 ماه قبل

اگه قصد ترک دارین لطفاً فقط نگید بیار دیگر یکبار دیگر خودتون را گول نزنید

Sephes
Sephes
پاسخ به  حنانه
2 ماه قبل

الان میخوای ترک کنی؟؟؟

پوریا
پوریا
پاسخ به  حنانه
2 ماه قبل

منمممم حتی وقتی از خواب بیدار میشم انگار مغزم تو هواست

مهسا امینی
مهسا امینی
2 ماه قبل

اگه کسی گل بزنه یکی کنارش باشه بنظرتون بوش روش تاثیر داره ک چشاش کوچک شه بخنده

Sephes
Sephes
پاسخ به  مهسا امینی
2 ماه قبل

نه زیاد

حسن
حسن
پاسخ به  مهسا امینی
1 ماه قبل

اره

میثم
میثم
پاسخ به  مهسا امینی
1 ماه قبل

بله‌اثرداره‌

جاسم پور فتاح
جاسم پور فتاح
2 ماه قبل

برادرم مواد مخدر گل میکشه بوی آن چه اثر روی آن دارد چه عوارضی دارد

امیر
امیر
2 ماه قبل

سلام دوستان لطفا جواب منو بدین

بنده کلا ۲ بار گل مصرف کردم ولی بار دوم همین ۳ روز پیش بود که هنوز یک سری از اثرات گل از بدنم خارج نشده و کمی توهمات بینایی دارم

لطفا جواب بدین باتشکر

حسین
حسین
پاسخ به  امیر
2 ماه قبل

دقیقا منم مثل توام دوروز پیش کشیدم قلبم داره میاد تو دهنم انگار چتم هنوز

نفس
نفس
پاسخ به  حسین
1 ماه قبل

سلام کسی از ۱۳ تا ۲۷ سالکی گل ماری با قرص متادون بخوره بکشه تریاک بکشه میتونی ترک کنه

حسین
حسین
پاسخ به  نفس
1 ماه قبل

سلام حقیقتا من نمیدونم من خودم گل‌کشیدن داغونم کرد به هرکی میرسم‌میگم نکش‌نکن توروخدا مصرف نکنید بخدا مضخرف ترین چیزه مثل سگ‌پشیمونم

Sephes
Sephes
پاسخ به  امیر
2 ماه قبل

تا یک هفته تاثیر گل در بدن شما قرار دارد و ب شرطی مصرف نیکوتین نداشته باشید تا یک ماه کمتر میشود

ارسلان
ارسلان
3 ماه قبل

دوستان من گل رو روی الکل حدود یک هفته پیش زدم ، الان با گذشت ۷ روز همچنان ساعاتی از روز حالت چت بودن رو دارم و بدنم سر میشه و گوشام خوب نمیشنوه، مصرف کننده نبودم و اولین باری بود امتحان کردم ، تجربه مشابه و یا راهکاری دارین ممنون میشم راهنمایی کنید.

Pari
Pari
پاسخ به  ارسلان
2 ماه قبل

سلام منم حالت شمارو دارم با اینکه فقط یکبار کشیدم نزدیک یه ماه نیمه میگذره ولی حالت بدی بهم دست میده

Sephes
Sephes
پاسخ به  ارسلان
2 ماه قبل

به این میگن مسچت اگه مصرف نیکوتین ندارین آب زیاد بخورین

Haniyeh
Haniyeh
3 ماه قبل

کسی میدونه چرا گل هیچ اثری روی من نداره؟ خیلی مصرف نکردم ولی ۴_۵ باری ک مصرف کردم اولش تاثیر داشت. الان دیگه هیچ اثری رو مغزم نداره.

یاسر اسدی
یاسر اسدی
پاسخ به  Haniyeh
3 ماه قبل

داش آدم با ۵ بار معتاد نمیشه که من روزی سه چهار پرپر گل میزنم

امیر حسین
امیر حسین
پاسخ به  Haniyeh
2 ماه قبل

ساقیت کیه

محمد
محمد
پاسخ به  Haniyeh
2 ماه قبل

من برا اولین یار ده نخ گل کشیدم هیشکارم نشد و هیچی حس نکردم سال بعد یکبار کشیدم قفل شدم و چهار سال بیمار روانی بودم

حشمت
حشمت
پاسخ به  محمد
1 ماه قبل

خیار کشیدی

پابلو اسکوار
پابلو اسکوار
3 ماه قبل

سلام گل فروشی دارم از فلوریدا آمریکا میفرستم بل پیک موتوری رایگان

مهتاب
مهتاب
پاسخ به  پابلو اسکوار
2 ماه قبل

بنازم

و ح موید
و ح موید
3 ماه قبل

سلام‌ وقت بخیر من ۱۵ سال که مصرف مارجوانا و گل را داشتم به تازگی متوجه شدم شانه دست راست کشیده میشه و درد شدیدی به شانه ام وارد میکند که دو ماه ترک کردم کمی بهبود پیدا کردم ولی در پیاده روی همان اتفاق میافتد چکار میشه کرد

سعید
سعید
پاسخ به  و ح موید
3 ماه قبل

لطفا مکملهایی که عرض کردم را مصرف کنید …رویل ژل و سیتیکولین و استیل ال کارنیتین

محسن
محسن
پاسخ به  و ح موید
2 ماه قبل

منیزیم

محمد حسن حسن زاده
محمد حسن حسن زاده
4 ماه قبل

آیا مصرف روزانه به اندازه دو کام هم میتواند باعث آسیب رساندن به بدن و سلولهای مغز شود؟

حمیدرضاباقری
حمیدرضاباقری
4 ماه قبل

پسر۲۰ سال دارم از سن ۱۷ سالگی که بامادرش زندگی می‌کرده ماریجونا کشیده تا الان که دوساله اومده پیش من . پیش دکترکافیان تفتی میبرم سومین جلسه است که میبرم اول آمپول داد دوجلسه بعدی قرص داد سر موقع میخوره ولی کشیدن ماریجونا رو فعلا کنارنگذاشته میخواد ترک کنه ولی نمیتونه آیا امیدی هست ؟ چکارباید بکنم؟

امید
امید
4 ماه قبل

سلام
دوستان من نه میخوام کسیو نصیحت کنم نه اینکه بگم نکش یا بکش فقط اینو بگم که من الان ۲۸سالمه و از ۱۷ سالگی افتادم تو مصرف گل الان نزدیک ۱۱ساله که هر روز کشیدم اینو بدونین که تهش هیچی نیست هم افسرده میشی هم کون گشاد میشی هم قیافتو از دست میدی شخصیتت عوض میشه به مرور زمان و اینو خودت وقتی توشی و مصرف می‌کنی اصلا نمی‌فهمی و همش به خودت میگی نه این که اصلا گیاهی و اعتیاد ندارد و غیره و اینم بگم اونایی که میگن اگه بد بود کشورهای بزرگ دنیا آزادش نمی‌کردن باید بهتون بگم که عزیزان من اون گلی ک اونجا هست زمین تا آسمان با ایمیل که اینجا هست فرق توشه اینا اصلا گل نیست ک میکشیم پر از مواد شیمیایی هست خلاصه بگم همه چیتو ازت میگیره دروغم نگما یه سری توانایی بهت میده ولی خیلی چیزا رو ازت میگیره اگر امتحان نکردین حتما امتحان کنید ولی اگر امتحان کردین دیگه بزارید کنار واسه یه مدت خوبه بزنی بفهمی چیه ولی پاگیرش نشین و خلاصه بگم هیچی بهتر از حال طبیعی آدم نیست من اینو بعد ۱۱سال فهمیدم و الان نزدیک یک هفته هست که نمی‌زنم …منی ک تا حالا نشده بود تو این ۱۱سال یه روزم بخوام نکشم مصرف من روزی ۲گرم بودش از صبح تا شب یه سره می‌کشیدم ببخشید پر حرفی کردم اینارو گفتم ک حداقل اگه یه نفر این پیام منو خوند تز همین الان به فکر بدنشو سلامتیش باشه چون تهش هیچی نیست جز بد بختی به خدا

میثم
میثم
پاسخ به  امید
1 ماه قبل

احسنت‌آره‌به‌خداامیدجان‌درست‌گفتندماری‌جواناغیرازضررروحی‌وروانی‌‌هیچی‌نداره‌‌‌به‌خداخیلی‌‌خیلی‌بده.ببخشید‌‌معذرت‌میخوام‌بی‌ادبیه‌ولی‌واقعآ‌میشاشه‌تومغز‌آدم‌.

نمیدونم والا
نمیدونم والا
4 ماه قبل

این متنو همزمان وقتی داشتم فیله پیپر۷ام تو روزو میکشیدم خوندم

سعید
سعید
پاسخ به  نمیدونم والا
4 ماه قبل

جان عزیزت مطلبها و نظرات پایین تر رو بخون

امید
امید
4 ماه قبل

نکشید نکشید نکشید ربطی به مقدار و سال مصرف نداره،یه جا بدنت کشش نداره تازه میفهمی باخودت چیکار کردی

علی
علی
5 ماه قبل

ماری جوانا اگر مشکل اعتیاد حاد داشت کشورهای پیشرفته هرگز آزاد نمی‌کردند، از شیشه هروئین کراک بترسید

سعید
سعید
پاسخ به  علی
5 ماه قبل

موافقم اما اونا راهایی برای کنترلش دارند
لطفا خودتو سرچ کنید
و احتیاط کنید

فرهاد کیخا
فرهاد کیخا
پاسخ به  سعید
3 ماه قبل

راه داره ولی کسی قبول نمیکنه

۵ ماه پاکی
۵ ماه پاکی
پاسخ به  علی
2 ماه قبل

اون ماری جانا با این ماری جانا زمین تا آسمون فرق داره. آمریکا از اینجا قشنگه بری توش میبینی ۷۰ درصد صنعتی بازن. منم طرز فکر تورو داشتم متاسفانه اثرات گله که کارش فرار از واقعیته

Sholmaghz
Sholmaghz
5 ماه قبل

اونجوری که میگن نیست
بستگی به خودت داره که هر موقع اراده کنی
بزاری کنار یا ازش استفاده کنی
من تو بد ترین شرایط بودم ولی هر موقع که میگفتم نرو سمتش نمیرفتم
تا شیش ماه تا هشت ماه اما من تفننی پیشنهاد میکنم
بزنید زیرش ن مداووم و متعدد شبو روز بگایی
داداش من الان نه ساله میکشم اون روشی که بهت گفتم مشکلی ام ندارم میدونی متارو تجربه کردم
ولی اینو قفلیم روش

فرهاد کیخا
فرهاد کیخا
پاسخ به  Sholmaghz
3 ماه قبل

هدف گذاری. کارت درسته

Hesam
Hesam
5 ماه قبل

من ۳ سال ماهی ۱ یا ۲ بار میکشم تفریحی هیچ مشکلیم ندارم ماده اعتیاد آوری نیست البته سن من ۳۰ هست شاید برای سن کم عوارض زیادی داشته باشه. و زیاد کشیدنش می‌تونه مثل همه مواد غذایی ک میخورید آسیب بزنه این ربطی به این ماده نداره هنوزم این ماده توسط دانشمندان مورد بحث بررسیه

فرهاد کیخا
فرهاد کیخا
پاسخ به  Hesam
3 ماه قبل

افرین این یه گل کش سرش تو کار خودشه این کاری نداره به کسی دمت گرم سلطان

نانا
نانا
پاسخ به  Hesam
2 ماه قبل

سلام دوس پسر من یه مدته میگه گل میکشم وخیلی با من سرد شده میگه معتاد نیستم بنظروتون بخاطر کشیدن گله

میثم
میثم
پاسخ به  نانا
1 ماه قبل

بله

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  Hesam
2 ماه قبل

منم دوستش دارم بهش وابسطه شدم ولی باید کنترولش کنم کمتر مصرف کنم
اگه نتونم کنترول کنم حتما باید ترکش فراموشش کنم

محمد
محمد
5 ماه قبل

سلام ،صلوات

اصغر
اصغر
5 ماه قبل

به به چقدر متخصص اینجا هست اینا مدارکشون رو از کجا اوردن

سعید
سعید
پاسخ به  اصغر
5 ماه قبل

دوست عزیز به مدرک باشه با پول راحت میشه گرفت
من نتیجه تحقیقات و تجربیات و مشاوره با پنج دکتر متخصص(فوق تخصص مغز و اعصاب.سه تا روانپزشک های قدر و یک دکترای تغذیه) خودم را عرض کردم
امیدوارم تمام دوستان هم خودشون وقت بزارند و با مطالعه از مقالات خارجی و داخلی استفاده کنند
خدارا شکر که گوگل هست

سعید
سعید
پاسخ به  اصغر
5 ماه قبل

دوست عزیز اگر به مدرک باشه که با پول میشه خیلی راحت گرفت
بنده نتیجه تحقیق خودم و البته مشاوره با ۵ دکتر فوق تخصص( سه دکتر روانپزشک یک فوق تخصص مغز و اعصاب و یک دکترای تغذیه) را عنوان کردم دوستان خواهش می‌کنم که خودشون نیز در مورد این مطالب قبل از انجام هر کاری سرچ کنند

سعید
سعید
پاسخ به  اصغر
5 ماه قبل

در ضمن این را هم عرض کنم که فقط به لطف خدا ۱۰ نفر با مصرف حدود ۵ تا ۱۰ رول در روز را به هفته یک رول تقلیل داده شده
هیچ چیزی رو از خودم ننوشتم و این توصیه چند سایت خارجی بود

سعید
سعید
پاسخ به  سعید
4 ماه قبل

تا بحال ۲۳ نفر بهبود پیدا کردن

نگرانم
نگرانم
پاسخ به  سعید
3 ماه قبل

من خیلی سوال دارم کاش میشد ازتون بپرسم

فرهاد کیخا
فرهاد کیخا
پاسخ به  نگرانم
3 ماه قبل

جانم بپرسید

فرهاد کیخا
فرهاد کیخا
پاسخ به  سعید
3 ماه قبل

ایول

سحر
سحر
پاسخ به  اصغر
4 ماه قبل

مدرک نیست تجربس

همایون
همایون
پاسخ به  اصغر
4 ماه قبل

عزیزم اینا از متخصصان بیشتر واردن چون مصرف میکنند مگه متخصص مصرف می‌کنه تا بلد باش متخصص اصل این ها هستن ک داری میخونی

فرهاد کیخا
فرهاد کیخا
پاسخ به  اصغر
3 ماه قبل

کالیفرنیا

۵ ماه پاکی
۵ ماه پاکی
پاسخ به  اصغر
2 ماه قبل

اینا هفتاد درصد مصرف کننده هستن که نمیخان با واقیعت رو به رو شن

سعید
سعید
5 ماه قبل

در انتها این را هم عرض کنم که افرادی که زمینه‌ بیماری‌های مغزی یا رفتاری را دارند بیشتر در معرض خطر این ماده هستند . چون که به سرعت پیشرفت بیماری آنها � کمک می‌کند

سعید
سعید
5 ماه قبل

البته مطالبی که بنده در این چند پاراگراف نوشتم را به هیچ عنوان مبنی بر استفاده از این ماده برداشت نکنید

سعید
سعید
5 ماه قبل

البته در کشورهایی که مصرف این ماده آزاد قوانین خاصی وجود دارد
من جمله سن مصرف که در تمام کشورها زیر ۲۵ سال ممنوع است
علت آن هم رشد و تکمیل مغز تا سن ۲۵ سالگی اعلام شده
متاسفانه مصرف در کشور ما به سن زیر ۱۵ رسیده
و این می‌تونه خیلی خطرناک باشه

آرش
آرش
پاسخ به  سعید
4 ماه قبل

آفرین برشما با اطلاع رسانی درستتون،امثال اون شازده که با طعنه میگن اینهمه متخصص و دکتر…خودشون هنوز اندرخم یک کوچه هستند،وای به حالشون و وای به حال مردمی که با دانش،علم و ارتباطات آزادعلم و حقیقت مشکل دارند و به سخره میگیرند.سعیدجتن هرجا هستی شادباش و خوش زی…

فرهاد کیخا
فرهاد کیخا
پاسخ به  سعید
3 ماه قبل

درسته ۳۰سال به بد مصرف گل. به بهبود زندگیش کمک میکنه. میتونه دوباره بقیه زندگی روبهش کمک کنه

گمنام
گمنام
5 ماه قبل

سلام بر همگی من یه بار مصرف ماری داشتم هنوز تو فازم لطفاً اطلاع رسانی کنید کسی دچار این مواد اهریمنی نشود چه ادمین کع دچار این مواد اهریمنی نشدن و به فاک رفتن اطلاع رسانی کنید سریعا

نظام
نظام
پاسخ به  گمنام
5 ماه قبل

منم‌همیتورم‌ولی‌بهتر‌شدم

رصا
رصا
پاسخ به  نظام
5 ماه قبل

من از دیر ز تو فازم میترسم خوب نشم باید چیکار کنم

محمد
محمد
پاسخ به  رصا
3 ماه قبل

فازه بد نگیر خوش بین باش ورزش کن عرق کن گلاب بخور

ممد
ممد
پاسخ به  نظام
4 ماه قبل

همش کسشعرن بکشین برین من فاز کیف کنین

اریا
اریا
پاسخ به  ممد
3 ماه قبل

گل گفتی داش حالا داری گل خوب من ده سال دارم میکشم از کشت خودم اصلا هیچیم نشده مثل روز اولم

فرهاد کیخا
فرهاد کیخا
پاسخ به  اریا
3 ماه قبل

بهت میسازه بدنت امادگی داره بازم بستگی به شرایط زندگیت داره

یک انسان
یک انسان
پاسخ به  اریا
1 ماه قبل

خداوند برکت از گشتا ببره

فرهاد کیخا
فرهاد کیخا
پاسخ به  ممد
3 ماه قبل

اینم درسته با خودتون دوست باشین روحتون بیدار شده وروحرسرکشی دارین بعضی زیادی سرکش هستن اذیت میشن بعضی ها هم با خودشون حال میکنن

هستی
هستی
پاسخ به  گمنام
5 ماه قبل

کسانی ک خیلی سال مصرف میکنند چی؟
مغزشون کار میکنه؟

سعید
سعید
پاسخ به  هستی
5 ماه قبل

متاسفانه سلولهای عصبی مغز کم کم از بین میروند و اثار ماندگار میشه

فرهاد کیخا
فرهاد کیخا
پاسخ به  سعید
3 ماه قبل

خوب خوبه دیگه ادم ها دیگه عصبی نیستن در درمان افسردکی رویا پردازی کمک هم میشه

سعید
سعید
پاسخ به  هستی
5 ماه قبل

آسیب شدید و تقریبا غیر قابل بازگذشت

رصا
رصا
پاسخ به  گمنام
5 ماه قبل

چن روز طول کشید خوب سب

فرهاد کیخا
فرهاد کیخا
پاسخ به  رصا
3 ماه قبل

فقط بخواب. تمام

سعید
سعید
5 ماه قبل

و این پروسه می‌تواند به عملکرد بهتر مغز و افسردگی منجر شود

فرهاد کیخا
فرهاد کیخا
پاسخ به  سعید
3 ماه قبل

درسته ارمش به ادم های درون نگر

سعید
سعید
5 ماه قبل

متاسفانه در کشور ما اصولاً با مصرف ماری جوانا هیچگونه رژیم غذایی وجود ندارد
در حالی که در کشورهای غربی و � ایالت‌هایی از آمریکا که مصرف ماری جوانا به نحوی آزاد شده تمام این رژیم غذایی � رعایت می‌شود

آنتی ابله
آنتی ابله
پاسخ به  سعید
5 ماه قبل

کسشعر نگو

سعید
سعید
پاسخ به  آنتی ابله
5 ماه قبل

هر کسی جای سوال داره میتونه سرچ کنه .شما هم لطف کن ادب خانوادگی خودتو به رخ نگش

فرهاد کیخا
فرهاد کیخا
پاسخ به  سعید
3 ماه قبل

خوب یکی نشسته ببینه ادم های چت چی میخوان از گل

سعید
سعید
5 ماه قبل

ماده سیتی کولین و ژل رویال از مکمل‌هایی هستند که می‌تواند با ورود به غشای نورون به ترمیم آسیب‌های وارده به سلول‌های مغزی موثر باشند

سعید
سعید
5 ماه قبل

موادی که در تولید دوپامین در مغز نیاز هست عبارتاً از التروزین اوریدین و انواع اسید آمینوها ویتامین‌هایی از خانواده b

سعید
سعید
5 ماه قبل

عناصری که در تولید دوپامین در مغز موثر هستند دیگر در بدن شما وجود ندارد و آسیب‌ها هر روز بیشتر می‌شوند
متاسفانه بعد از چند وقت دیگر این ماده روی بدن شما تاثیر ندارد و به سراغ مواد دیگر سوق پیدا می‌کنید

میثم
میثم
پاسخ به  سعید
1 ماه قبل

احسنت‌کاملآ‌درست

سعید
سعید
5 ماه قبل

بعد از مدتی مغز توانایی تولید دوپامین را ندارد و همچنین آسیب‌های که به سلول‌های مغزی وارد شده دچار اختلال در عملکرد آن می‌شود
و دیگر آن حس سرخوشی � وجود ندارد و باعث می‌شود که شما مصرف آن را هر روز بیشتر کنید و البته آسیب مخرب‌تر به سلول‌های مغز را در پی دارد

سعید
سعید
5 ماه قبل

دوستان سلام یه مختصر در مورد نحوه عملکرد ماریجوانا توضیح میدم
ماده اصلی که ماریجوانا به بدن منتقل می‌شه THC هست که باعث اختلال در عمل سلول‌های مغزی یا همان نورون می‌شود
و با آسیب زدن به آنها باعث ترشح دوپامین در مغز می‌شود

مریم
مریم
پاسخ به  سعید
4 ماه قبل

سلام روزتون بخیر من چطور میتونم از شما مشاوره بگیرم

سعید
سعید
پاسخ به  مریم
3 ماه قبل

نمیدونم به خدا راه ارتباط اینجا چی هست

فرهاد کیخا
فرهاد کیخا
پاسخ به  مریم
3 ماه قبل

جانم چی شده اینجا همه مشاورن. چون دنیایی چت باز هاست

بهار
بهار
5 ماه قبل

از کجا بدونم پسرم مصرف می‌کنه ؟ مشکوکم بهش

سعید
سعید
پاسخ به  بهار
5 ماه قبل

بهترین کار آزمایش هست
باهاش تعارف نداشته باشید

بهاره
بهاره
پاسخ به  سعید
2 ماه قبل

الان مطمینم که مصرف میکنه باهاش صحبت کردم میگه هر از گاهی بهش فرصت دادم بزاره کنار حاضر نیست به مشاوره هم مراجعه کنه قراره بره خدمت سربازی تو رو خدا کمکم کنید چیکار کنم بزاره کنار ۲۳ سالشه

امیر
امیر
پاسخ به  بهار
5 ماه قبل

سلام اول از همه تحت فشار نزارید من خودم قبلا این دوره اعتیاد به گل رو طی کردم و ترکش کردم دوم اینکه یک روز سعی کنید باهاش برید بیرون اگر دچار اضطراب و استرس شد و عصبی بود احتمالا مصرف میکنه یا به دوستاش و بیرون رفتن یا یه ورزش یا چیز دیگه اعتیاد داره و وابستس بطور کلی ماریجونا باعث قرمزی چشم و خوابیدن میشه باعث خشکی لب هم میشه اینا بهترین راه واسه حدس زدنشه

فرهاد کیخا
فرهاد کیخا
پاسخ به  بهار
3 ماه قبل

یه روز با خودش ببرین بیرون. از کنارتون تا شب تکون نخوره. البته گل باز حرفی رو نمیتونید پیدا کنید. چون تابع قوانین هستن

دکمه بازگشت به بالا